Σε μια εποχή που η χαμηλή πνευματική στάθμη θεωρείται αφετηρία της ηθικοπνευματικής κρίσης, ως θιασώτες της αισιόδοξης ενατένισης του μέλλοντος και μην έχοντας χάσει την εμπιστοσύνη μας στον Άνθρωπο που μάχεται για ένα καλύτερο αύριο, προβάλλουμε τα υπαρκτά σύγχρονα και όχι μόνο πολιτιστικά δημιουργήματα. Χωρίς παρωπίδες και κοντόφθαλμες εκτιμήσεις για το νέο, που θεωρείται, συνήθως, υποδεέστερο του κλασικού, του παλιού που εξιδανικεύει η χρονική απόσταση που μας χωρίζει απ’ αυτό, δίνουμε χώρο να προβληθεί και να αναπτυχθεί νέο, σεβόμενοι πάντα το λαμπρό κληροδοτημένο πολιτιστικό παρελθόν και σε αυτό, με κάθε τρόπο, φόρο τιμής, διότι τοθεωρούμε οδοδείκτη και όχι σαρκοφάγο του πολιτισμού που δύναται να γεννήσει ο σύγχρονος ελληνισμός.

Μουσική

Ευτέρπη ονομαζόταν η Μούσα-προστάτιδα της Μουσικής, σύμφωνα με τους αρχαίους Έλληνες. Η ετυμολογία της λέξεως (ευ+τέρπω) παραπέμπει στο νοηματικό περιεχόμενο που αποδίδεται και σήμερα στη μουσική. Όμως εάν ανατρέξουμε και στην προσέγγιση των Πυθαγορείων ή του Αριστοτέλη συνειδητοποιούμε πως πρόκειται για κάτι που έχει μεγαλύτερο βάθος και είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την ανθρώπινη φύση. Στην πρώτη περίπτωση συναρτάται με τη συμπαντική ισορροπία και στη δεύτερη αναδεικνύεται σε οργανικό τμήμα της διαπαιδαγώγησης, λόγω της μορφοποιητικής επίδρασης που ασκεί αρακτήρα του ανθρώπου. Τα μουσικά έργα υψηλής πνοής που ανταποκρίνονται στο βαρυσήμαντο έργο που οφείλει να επιτελεί η Τέχνη των Μουσών, ευφραίνουν, εξευμενίζουν τον άνθρωπο και συμβάλλουν στην κοινωνική και πολιτιστική πρόοδο. Μέσα από τις δράσεις μα θα προσπαθήσουμε να αυτά τα έργα, να βάλουμε το δικό μας λιθαράκι στην οικοδόμηση μια στέρεας πολιτιστικής ταυτότητας.

Θέατρο

Το θέατρο για τους Αρχαίους Έλληνες δεν υπήρξε ανακάλυψη, αλλά εφεύρεση και τούτο αποτελεί ένα, ακόμα, πολιτισμικό και πολιτιστικό πρόσημο που καταυγάζει στα πέρατα του κόσμου και του χρόνου. Η γέννηση της τέχνης του θεάτρου ανάγεται στα θρησκευτικά δρώμενα που ήταν αφιερωμένα στο θεό Διόνυσο. Η ιερότητα και το δέος που αποπνέει κάθε τελετή διαποτίσει την τέχνη αυτή, καθώς ενυπάρχουν σε κάθε αξιόλογο θεατρικό έργο και συνεχίζουν να σαγηνεύουν το θεατή, μετά από τόσες χιλιάδες χρόνια και παρά την τροποποιητική επίδραση που δέχθηκε το θέατρο από ποικίλα πολιτιστικά ρεύματ στην πορεία του μέσα στους αιώνες. Άξιο μνείας είναι και το γεγονός ότι συγκαταλέγεται στα εσώψυχα του ανθρώπου, στην ορμέτυπη τάση του, η επιδίωξη για μεταμόρφωση, που αποτελεί ίσως ένα ακόμη αντίδοτο της τραγικότητάς του, γεγονός που αντικατοπτρίζεται στη χρήση ποικιλόμορφων και μυστηριακών μασκών.

Κινηματογράφος

Η εμφάνιση της έβδομης τέχνης συνιστά ακραιφνή απόδειξη πως η τεχνολογία είναι ηθικά ουδέτερη και προσλαμβάνει το πρόσημο που οι άνθρωποι επιλέγουν να της προσδώσουν μέσω του τρόπου αξιοποίησή της.

Η ενότητα του κινηματογράφου επιχειρεί να κοινωνήσει έργα καλλιτεχνών ολκής και να καταστήσει τη θέαση ταινιών μια δράση ενίσχυσης της συλλογικότητας, καθώς κάθε ταινία άδολη ανθρώπινη επαφή που δημιουργεί εστίες πολιτισμικής ανάπτυξης.

Θέατρο σκιών

Το Θέατρο Σκιών, που εμπεριέχει στοιχεία ενός ζωντανού και πηγαίου λαϊκού πολιτισμού – κλήρα ενός πολιτισμικού γάμου που έχει ρίζες και καταβολές Ανατολής – ο οποίος διαφοροποίησε (χάρις στους μεγάλους σύγχρονους δημιουργούς-εραστές του είδους, Ευγένιο Σπαθάρη, Αλέξη Δαμιανό, Κάρολο Κουν, Δήμο Αβδελιώδη) την παραδοσιακή ηθογραφική ατμόσφαιρα του Θεάτρου Σκιών από τα οθωμανικά της πρότυπα, μετατρέποντας τους φολκλορικούς ήρωες του σε σύγχρονα πλανητικά αρχέτυπα, μέσα στο ευρύτερο σκηνικό της παγκοσμιοποίησης, της περιθωριοποίησης, της φτώχειας, του σύγχρονου παγκόσμιου Μολώχ, της ποικιλώνυμης, γενικά, κοινωνικής κρίσης.

Φεστιβάλ

Το Διεθνές Κέντρο Παιδείας και Πολιτισμού «ΙΩΝΙΑ» καθιερώνει το Θεσμό, Φεστιβάλ «ΙΩΝΙΑ», με έδρα τη Χίο και γενικότερα το Αιγαίο, με καταύγασμα όμως, Πανελλήνιο και Διεθνές, μαζί με την ακλόνητη πίστη να αποτελέσει Σταλίκι Πολιτισμού και Ειρήνης στα Ανατολικά Κράσπεδα της Ευρώπης. Την απαρχή του Θεσμού συνιστά το ΦΕΣΤΙΒΑΛ «ΙΩΝΙΑ» ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ 2018. Ο προγραμματισμός, η δομή και οι δράσεις του Φεστιβάλ παρατίθενται εναργώς εν συνεχεία.

Μεγάλη Ελλάδα

Η Μεγάλη Ελλάδα– Magna GraeciaήMagna GreciaήGrande Elladα – αποτελεί την επικράτεια των διαφόρων αρχαίων Ελληνικών αποικιών στη Σικελία και ότια Ιταλία (Καμπανία, Απουλία, Καλαβρία, Λουκανία). Σύμφωνα με τον Στράβωνα – τo σημαντικότερo γεωγράφο της αρχαιότητας – τούτη η εποίκηση απότους Έλληνες,χρονολογείται, ήδη, από την εποχή του Τρωικού πολέμου. Στη νέα πατρίδα πήραν μαζί τους, πέραν των άλλων, αυτό που ονομάζουμε, θυμικά καιεπιγραμματικά, "προγόνους": Παιδεία, Παράδοση, Ιστορία, Πολιτισμό, μα προπαντός τη Γλώσσα, που μετουσιώθηκε, μέσα στο χρόνο και τον τόπο, στη γνωστή γκρεκάνικη διάλεκτο, τη γλώσσα-θεμέλιοταυτότητας καιυπόστασης, μιας και δεν κατοικούμε μια χώρα, κατοικούμε μια γλώσσα και μια Ιστορία...

Απόδημος ελληνισμός

Βασικός άξονας του στρατηγικού μας σχεδιασμού είναι η συνεργασία με τη Γραμματεία Απόδημου Ελληνισμού. Προσδοκούμε να δώσουμε κίνητρο στον εκτός συνόρων ελληνισμό και κυρίως στους νέους, να επιστρέψουν για λίγο στη Μητέρα Πατρίδα, να έρθουν σε επαφή με όλα όσα καθιστούν κάποιον βαθιά και ουσιαστικά Έλληνα. Ο ήλιος, το αλμυρό αεράκι, το μεσημεριανό κρασάκι κάτω από τον ίσκιο μιας βουκαμβίλιαςή μιας κληματαριάς είναι μόνο μερικές από τις εικόνες που σμιλεύουν τη δοτική, φιλόξενη, μα και αδηφάγο ταυτόχρονα, ψυχή του Έλληνα. Σε μια προσπάθεια να χτίσουμε γέφυρες επικοινωνίας με τον απόδημο ελληνισμό, εξασφαλίζοντας την αδιάλειπτη και αμφίδρομη επικοινωνία, αναπτύσσουμε μια σειρά δράσεων που αποβλέπουν στη σύσφιξη των δεσμών μεταξύ των ελλήνων σε όλα τα μήκη και πλάτη της γης.