Δήμος Αβδελιώδης

Σκηνοθέτης

Σπούδασε στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και στη Δραματική Σχολή του Γιώργου Θεοδοσιάδη. Καλλιτεχνικός Διευθυντής στο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Βορείου Αιγαίου 1997-2000 και 2004-2010. Δίδαξε αφήγηση και λογική των συνδέσεων για τον κινηματογράφο και το θέατρο, στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, 1993-1997. Απ’ τους σημαντικότερους Έλληνες δημιουργούς του θεάτρου και του κινηματογράφου («Η εαρινή σύναξη των αγροφυλάκων», «To δένδρο που πληγώναμε», «Νίκη της Σαμοθράκης» κ.ά.), έχει συνδέσει το όνομά του με πρωτοποριακές θεατρικές παραστάσεις που άνοιξαν νέους δρόμους, όπου, μέσα από την «αβδελιώδειο» μέθοδο διδασκαλίας του, δίνει το δικό του τρόπο γραφής στην εκφορά του λόγου («Πλάτωνα, Απολογία Σωκράτη», «Το αμάρτημα της μητρός μου», «Η γυναίκα της Ζάκυθος» κ.ά.). Πολυβραβευμένος σε εθνικά και διεθνή φεστιβάλ.

Δρ Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας, Πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Δυσλεξίας

Εκπαιδευτική ψυχολόγος µε σπουδές στο Πανεπιστήµιο του Μπράιτον και ειδίκευση στις µαθησιακές δυσκολίες, στα δευτερογενή ψυχολογικά προβλήµατα και στα προβλήµατα συµπεριφοράς στο χώρο του κανονικού σχολείου. Κάτοχος Master και Ph.D. στον τοµέα της Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας. ∆ίδαξε στα Πανεπιστήµια του Sussex και Nottingham Trent της Αγγλίας. Πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρίας ∆υσλεξίας (ΕΕ∆) και ιδρυτικό της µέλος. Συνεργάτης της Ειδικής ∆ιαγνωστικής Θεραπευτικής και Ερευνητικής Μονάδας «Σπ. ∆οξιάδης», υπεύθυνη του τµήµατος Μαθησιακών ∆υσκολιών και του Ιδρύµατος «Σπ. ∆οξιάδης - Έρευνα για το παιδί». Έχει σηµαντικό ερευνητικό και διδακτικό έργο, το οποίο συνοψίζεται στο βιβλίο της «Μαθησιακές δυσκολίες και προβλήµατα συµπεριφοράς στην κανονική τάξη».

Δρ Πανεπιστημίου Χάρβαρντ, Ιστορικός της Ισλαμικής Μέσης Ανατολής

Σπούδασε φιλοσοφία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, απέκτησε μεταπτυχιακό τίτλο ειδίκευσης στην Οθωμανική Ιστορία από το Πανεπιστήμιο Bilkent στην Άγκυρα, καθώς και στην Ιστορία της Ισλαμικής Μέσης Ανατολής από το Πανεπιστήμιο Harvard, όπου ολοκληρώνει τη διδακτορική του διατριβή. Έχει εργαστεί στο ‘Aga Khan Program for Islamic Architecture’, The Fogg Art Museum-Harvard University. Έχει διδάξει ως Teaching Fellow μαθήματα οθωμανικής ιστορίας, τουρκικής γλώσσας και ιστορίας της τέχνης στο Πανεπιστημίου Harvard. Έχει διδάξει τουρκικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και οθωμανική γλώσσα και παλαιογραφία στο Ινστιτούτο Ιστορικών Ερευνών του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών, του οποίου είναι ιστημονικός συνεργάτης. Έχει εκδόσει άρθρα και βιβλία σχετικά με την οθωμανική γεωγραφία και χαρτογραφία.

Oμότιμος Καθηγητής Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης

Οµότιµος Καθηγητής Φιλοσοφίας και Ψυχολογίας του τµήµατος Ελληνικής Φιλολογίας του ∆ηµοκρίτειου Πανεπιστηµίου Θράκης. Σπούδασε Παιδαγωγική στην Παιδαγωγική Ακαδηµία Κύπρου και Φιλοσοφία στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστηµίου Αθηνών, του οποίου είναι ∆ρ Φιλοσοφίας. ∆ιδάσκει Φιλοσοφία στο µεταπτυχιακό πρόγραµ α Φιλοσοφίας του Πανεπιστηµίου Αθηνών. Τα ενδιαφέροντά του εστιάζονται στην Αρχαία Φιλοσοφία και, ειδικότερα, στην πλατωνική και νεοπλατωνική διανόηση. Είναι συγγραφέας πολλών φιλοσοφικών βιβλίων και άρθρων, που έχουν δηµοσιευθεί σε επιστηµονικά περιοδικά του εσωτερικού και του εξωτερικού.
Θεόδωρος Μαραγκός

Σκηνοθέτης

Ξεκίνησε την καριέρα του ως σκιτσογράφος - γελοιογράφος. Τα σενάρια όλων των ταινιών αποτελούν έργο του. Οι ταινίες του έχουν κέντρο βάρους το γίγαντα-μικρό άνθρωπο, τον «απλό» λαϊκό άνθρωπο, στην «άγρια» πορεία της βιωτής, της Ύπαρξης, κατάστιχτο από χιούμορ και τραγικότητα («Θανάση σφίξε κι άλλο το ζωνάρι»). Στη διαρκή σύγκρουσή του με το «κατεστημένο» αγαπήθηκε από το κοινό και ταινίες, όπως το «Μάθε παιδί μου γράμματα», αποτέλεσαν σταθμό στον Ελληνικό Κινηματογράφο. Η ταινία «Ισοβίτες» δεν προβλήθηκε στις μεγάλες αίθουσες – κατά κοινή ομολογία πολεμήθηκε απ’ το «σύστημα» – έτυχε, όμως, εξαιρετικής αποδοχής από το κοινό, για τις αλήθειες και το σουρεαλιστικό χιούμορ της. Στην τηλεόραση, τον συναντούμε σκηνοθετικά στις σειρές «Έμμονες ιδέες» και «Πέρα απ’ τον Ορίζοντα». Πρόκειται για ένα μεγάλο, πολυβραβευμένο, αλλά, κύρια, βιωματικό δημιουργό.
Γιάννης Μουρέλος

Καθηγητής Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Καθηγητής Σύγχρονης Ιστορίας στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και Αντιπρόεδρος του Ιδρύματος Μελετών Χερσονήσου του Αίμου (ΙΜΧΑ). Σπούδασε Ιστορία στο Πανεπιστήμιο της Σορβόννης (προπτυχιακές και μεταπτυχιακές σπουδές, διδακτορικό). Συνεργάσθηκε με το Κέντρο Μικρασιατικών Σπουδών (1981-1982) και διετέλεσε επιστημονικός συνεργάτης του Ιστορικού Αρχείου του Υπουργείου Εξωτερικών (1983-1986). Διετέλεσε διευθυντής του ΙΜΧΑ από το 2000 έως το 2008. Είναι μέλος της Ελληνικής Ιστορικής Εταιρείας, του Ελληνικού Λογοτεχνικού και Ιστορικού Αρχείου, εταίρος του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών και Μελετών «Ελευθέριος Κ. Βενιζέλος», συνεργάτης της Ελληνικής Επιτροπής Στρατιωτικής Ιστορίας. Έχει διδάξει στα Πανεπιστήμια Παρισιού, Άμστερνταμ και στο Ινστιτούτο Ανωτάτων Διεθνών Σπουδών της Γενεύης. Έχει τιμηθεί από τη γαλλική κυβέρνηση με το παράσημο του Τάγματος του Ιππότη των Γραμμάτων και των Τεχνών.
Κωνσταντίνος Μουρούτης

Καθηγητής Προληπτικής Υγείας και Νευροεπιστημών (Dr. med., Dr. nat. med. PhD, Dr.Theol.) Δ/ντής Ινστιτούτου ΝΕΑ ΖΩΗ

Γεννήθηκε στη Βέροια και ολοκλήρωσε τη 2βάθμια εκπαίδευση στη Κατερίνη. Απ’ το 1990 έως το 2005 εργαζόταν και ταυτόχρονα σπούδαζε στη Γερμανία. Οι σπουδές/μελέτες και έρευνές του είναι εμποτισμένες από τη Βιολογία, Ιατρικές επιστήμες, Μοριακές βιοεπιστήμες, Νευροεπιστήμες, Θεολογία, συνεχίζοντας έτσι την παρακαταθήκη των προγόνων του στην ανάληψη του όρου «Πανεπιστήμων». Βιώνοντας, όμως, το μόχθο και πόνο των συνανθρώπων του άμεσα και καταλυτικά, έχει αρκετά χρόνια που, ολοκληρωτικά αποποιήθηκε κάθε όρο, έννοια και τιτλοφόρηση ιδιότητας που συνάδει με οιαδήποτε επαγγελματική ή άλλη μορφή ωφελιμισμού και ανταπόδοσης. Μαζί με τη σύζυγο του παρευρίσκονται, συμμετέχουν και ολοκληρώνουν επιμορφωτικά σεμινάρια, διαλέξεις, ομιλίες και συνέδρια με πρώτιστο και απόλυτο σκοπό και στόχο, την ευαισθητοποίηση του απλού ανθρώπου στην προσωπική ανάληψη της δικής του ζωής και ευεξίας, έτσι, όπως νοείται στο διαχρονικό ψυχοβιοδυναμικό πρίσμα και μέτρο, ώστε ο καθημερινός, απλός και ηρωικός συνάνθρωπος να ανακαλύψει και προσδιορίσει το Αληθινό νόημα και πραγματική Σημασία στη ζωή του τώρα και μετέπειτα.
Περικλής Νεάρχου

Δρ Ιστορίας, Πρέσβης ε.τ.

Πρέσβης ε.τ. Γεννήθηκε στην Κύπρο, σπούδασε Φιλολογία και Ιστορία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, Κοινωνιολογία στο Πανεπιστήμιο της Tours και Ιστορία στο Πανεπιστήμιο της Σορβόννης στο Παρίσι. Υπηρέτησε ως Διευθυντής του Ευρωπαϊκού Πολιτιστικού Κέντρου Δελφών και Πρέσβης της Κυπριακής Δημοκρατίας στο Παρίσι, με πρόσκληση του Προέδρου της Κύπρου Τάσσου Παπαδόπουλου. Είναι συγγραφέας των βιβλίων: «Το Μήνυμα του Απόλλωνα» (1997) και «Η Ελλάδα σε Κίνδυνο, Ιδέες και Θέσεις για Εθνική Ανασύνταξη» (2014).
Ιωάννης Ν. Παρασκευόπουλος

Ομότιμος καθηγητής Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών

Ομότιμος Καθηγητής Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών. Φοίτησε στη Μαράσλειο Παιδαγωγική Aκαδημία, στη Μετεκπαίδευση Δασκάλων του Πανεπιστημίου Αθηνών, στο State University of New York (M.S. στην Ψυχολογία και στην Ειδική Εκπαίδευση) και στο University of Illinois (Ph.D. στις Μαθησιακές Δυσκολίες και στην Κοινωνική Ψυχολογία). Διετέλεσε επίκουρος καθηγητής Ειδικής Αγωγής στο University of Illinois (1967-1970), τακτικός καθηγητής Ψυχολογίας του Παιδιού και του Εφήβου στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων (1970-1978) και τακτικός πρωτοβάθμιος καθηγητής Γενικής Ψυχολογίας στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου (1978-2000). Διετέλεσε Κοσμήτωρ και Πρόεδρος Τμημάτων της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών και αντιπρόεδρος του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Ανηγορεύθη Επίτιμος Διδάκτωρ του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αιγίου. Ερευνητής και συγγραφέας επιστημονικών συγγραμμάτων στην Ψυχολογία του Παιδιού του Εφήβου και στην Ειδική Αγωγή Μαθησιακές Δυσκολίες. Από το 2001 είναι Γενικός Γραμματέας των Αρσακείων Σχολείων.
Κωνσταντίνος Δ. Πόρποδας

Ομότιμος Καθηγητής Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών

Ομότιμος Καθηγητής Ψυχολογίας Πανεπιστημίου Πατρών. Κατά τη διάρκεια της πανεπιστημιακής υπηρεσίας του (1981-2014, στα Πανεπιστήμια Αθηνών και Πατρών) ανέπτυξε, για πρώτη φορά στην Ελλάδα και προώθησε τους νέους κλάδους ή θεματικές περιοχές της Ψυχολογίας όπως η «Γνωστική Ψυχολογία», η «Ψυχολογία της Ανάγνωσης και Γραφής» και η «Δυσλεξία», οι οποίοι έκτοτε διδάσκονται σε ελληνικά Πανεπιστήμια. Έχει συμμετάσχει σε διεθνείς ερευνητικές συνεργασίες και επιστημονικές πρωτοβουλίες και έχει εκπροσωπήσει την Ελλάδα σε διεθνείς οργανισμούς. Οι έρευνές του επικεντρώνονται στα θέματα της μνήμης, γλώσσας, γνωστικής επεξεργασίας και μάθησης της ανάγνωσης και ορθογραφημένης γραφής της ελληνικής γλώσσας, καθώς και των μαθησιακών δυσκολιών, όπως είναι η Δυσλεξία. Το δημοσιευμένο ερευνητικό έργο του έχει αναγνωριστεί από τη διεθνή επιστημονική κοινότητα. Είναι συγγραφέας των πρώτων βιβλίων που δημοσιεύθηκαν στην ελληνική γλώσσα με τους τίτλους «Δυσλεξία», «Η Μάθηση και οι δυσκολίες της (Γνωστική προσέγγιση)» και «Η Ανάγνωση».